woensdag 15 april 2015

Meer bedrijfsfinancieringsmogelijkheden: Nederlandse Investeringsinstelling (NLII) van start


De Nederlandse Investeringsinstelling (NLII) is een samenwerkingsverband tussen institutionele beleggers (verzekeraars en pensioenfondsen) met als doel de  investeringsmogelijkheden voor de lange termijn voor institutionele beleggers in de Nederlandse economie te vergroten. Nederlandse verzekeraars en pensioenfondsen hebben een beleggingsportefeuille van circa € 1.400 miljard, die zij grotendeels in het buitenland beleggen. Mogelijk kunnen zij een groter deel van dit vermogen in Nederland beleggen, mits er sprake is van investeringen met voldoende schaalgrootte en een adequate risico-rendementsverhouding die in het belang is van deze partijen.
De NLII probeert investeringsbelemmeringen weg te nemen bij financieringsvraagstukken die weliswaar rendabel zijn, maar die vanwege een beperkte omvang of onvoldoende transparante risico’s en rendementen als belegging minder geschikt zijn voor institutionele beleggers. Op 8 april 2015 kondigde de NLII twee concrete proposities aan, waarbij financiering door institutionele beleggers wordt gecombineerd met bancaire financiering. Zo wordt gebruikt gemaakt van het distributienetwerk en de kennis van banken op het gebied van kredietverlening.
Het Achtergestelde Leningen Fonds (ALF) is speciaal gericht op MKB-ondernemers. Het fonds wordt gefinancierd door institutionele beleggers en verstrekt achtergestelde leningen van minimaal € 150.000 en maximaal € 5 miljoen. Voor iedere euro achtergestelde lening verstrekt de distribuerende bank minimaal een gelijk bedrag aan gewoon bancair krediet (niet achtergesteld). Het totale financieringsbedrag bedraagt dus minimaal € 300.000.
Deze financieringsvorm is geschikt voor MKB-ondernemers met goede groei- en winstvooruitzichten die normaliter niet of beperkt in aanmerking komen voor bancair krediet doordat zij te weinig risicodragend vermogen hebben. De Nederlandse overheid staat garant voor 50% van de hoofdsom van de achtergestelde leningen die het ALF verstrekt.
Het Bedrijfsleningen Fonds (BLF) is een voortzetting van het vorig jaar door Euronext geïnitieerde NL Ondernemingsfonds (NLOF) en is gericht op middelgrote ondernemingen. Het BLF neemt voor minimaal € 5 miljoen en maximaal € 25 miljoen deel in een lening. Voor iedere door het fonds verstrekte euro verstrekt de bank voor tenminste een gelijk bedrag een lening met gelijke voorwaarden. Het totale financieringsbedrag bedraagt dus minimaal € 10 miljoen.
Deze financiering is met name geschikt voor gezonde bedrijven waarbij banken het volledige bedrag niet zelfstandig kunnen/willen financieren, bijvoorbeeld omdat zij al teveel financiering hebben uitstaan op de individuele onderneming of in de sector waarin de onderneming actief is. Door co-financiering wordt de totale financieringscapaciteit groter.
De NLII verwacht met beide fondsen een extra financieringscapaciteit van in totaal € 2 miljard te kunnen realiseren in de komende drie jaar. Institutionele beleggers die hun deelname reeds hebben toegezegd zijn Aegon, Pensioenfonds PGB, Pensioenfonds Metaal & Techniek en Nationale Nederlanden. ABN AMRO, ING en de Rabobank verstrekken de bancaire kredieten. Het NLII verwacht dat ondernemers al deze zomer via hun bank een beroep kunnen doen op de fondsen. Bron Rabobank

3 opmerkingen:

  1. Mijn naam is Michael Lee een burger van Illinois, USA. i zijn opgelicht door 7 verschillende Internet internationale geldschieter, ze beloven om me een lening te geven na het maken van me te betalen diverse vergoedingen die niets opleveren en bedroeg geen positief resultaat. ik verloor mijn harde geld verdienen en het was een totaal van 23930USD. Op een dag als ik was aan het surfen op het internet met tranen in mijn ogen kwam ik een getuigenis van de man die ook werd opgelicht en uiteindelijk werd gekoppeld aan een legit lening bedrijf genaamd MARTINEZ LEXIE lening bedrijf waar hij eindelijk zijn lening, dus heb ik besloten om Neem contact op met dezelfde lening bedrijf en toen vertelde ze mijn verhaal over hoe ik zijn opgelicht door 7 verschillende geldschieters die niets anders dan natuurlijk me meer pijn deed. Ik leg het bedrijf per e-mail en alles wat ze vertelden mij was om niet meer huilen omdat ik mijn lening in hun bedrijf zal krijgen en ook heb ik de juiste keuze van contact met hen gemaakt. Ik vulde de lening aanvraagformulier en ging met alles wat gevraagd van mij en mijn grootste verrassing mijn lening werd verstrekt aan me zonder verdere vertraging en hier ben ik vandaag blij omdat Martinez Lexie Loan Company heeft mij een reden om te leven, dus ik maakte een gelofte om mijn zelf dat ik zal blijven getuigen op het internet over hoe ik mijn lening. U moet contact opnemen met deze God gezonden LENDER via e-mail: Lexieloancompany@yahoo.com OR Text +18168926958


    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo allemaal, dit is hoe ik binnen 24 uur een dringende lening van € 30.000 kreeg om mijn eigen bedrijf te starten met internationale online leenservices. Neem contact op met de e-mail van het bedrijf voor uw leningverwerking als u geïnteresseerd bent:
    e-mail: atlasloan83@gmail.com
    WhatsApp: +1 (443) -345-9339

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Capital Lending and Mortgage Group offer Business Financing,loans to suit your business plan. Get quick & easy access to the funding you need now,Get the financing you need to help your business grow Quickly. Apply Now, Quick and Hassle Free Process, Free Paperwork Assistance, Safe and Secure Transaction. Flexible Repayment. Quick Approval. Highlights: Providing Flexible Cash Email: capitallendinghelpdesk@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen