dinsdag 14 april 2015

Overnamemarkt op stoom



Meer dan de helft van alle grotere bedrijven is van plan de komende twaalf maanden van plan een grotere of kleinerebedrijfsovername te doen.
Dit blijkt uit de halfjaarlijkse peiling Global Capital Confidence Barometer, van accountancybureau EY onder meer dan 1600 bestuurders in 54 landen. Daarmee ligt de interesse voor fusies en overnames momenteel weer op het hoogste niveau sinds 2010. Vorig jaar werd voor meer dan 3 biljoen dollar aan deals aangekondigd, het drukste jaar aan het overnamefront sinds 2007.

Hogere overnameprijzen

Uit een recent onderzoek van dataleverancier Deallogic blijkt dat ook de overnameprijzen in de lift zitten. De prijzen die ondernemingen betalen voor bedrijfsovernames zijn gestegen tot het hoogste niveau sinds de internetboom eind jaren 90. Wereldwijd wordt er nu gemiddeld ruim twaalf keer de brutowinst betaald om een bedrijf over te nemen. In de VS ligt de gemiddelde overnamesom zelfs op meer dan veertien keer de brutowinst, terwijl in Europa de multiple onder de twaalf blijft steken.
Het gaat hier met name om beursgenoteerde bedrijven, de multiples voor (Nederlandse) MKB-bedrijven liggen met 4 á 5 keer Ebitda aanmerkelijk lager. Bron:brookx.

5 opmerkingen:

  1. Mijn naam is Michael Lee een burger van Illinois, USA. i zijn opgelicht door 7 verschillende Internet internationale geldschieter, ze beloven om me een lening te geven na het maken van me te betalen diverse vergoedingen die niets opleveren en bedroeg geen positief resultaat. ik verloor mijn harde geld verdienen en het was een totaal van 23930USD. Op een dag als ik was aan het surfen op het internet met tranen in mijn ogen kwam ik een getuigenis van de man die ook werd opgelicht en uiteindelijk werd gekoppeld aan een legit lening bedrijf genaamd MARTINEZ LEXIE lening bedrijf waar hij eindelijk zijn lening, dus heb ik besloten om Neem contact op met dezelfde lening bedrijf en toen vertelde ze mijn verhaal over hoe ik zijn opgelicht door 7 verschillende geldschieters die niets anders dan natuurlijk me meer pijn deed. Ik leg het bedrijf per e-mail en alles wat ze vertelden mij was om niet meer huilen omdat ik mijn lening in hun bedrijf zal krijgen en ook heb ik de juiste keuze van contact met hen gemaakt. Ik vulde de lening aanvraagformulier en ging met alles wat gevraagd van mij en mijn grootste verrassing mijn lening werd verstrekt aan me zonder verdere vertraging en hier ben ik vandaag blij omdat Martinez Lexie Loan Company heeft mij een reden om te leven, dus ik maakte een gelofte om mijn zelf dat ik zal blijven getuigen op het internet over hoe ik mijn lening. U moet contact opnemen met deze God gezonden LENDER via e-mail: Lexieloancompany@yahoo.com OR Text +18168926958


    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo allemaal, dit is hoe ik binnen 24 uur een dringende lening van € 30.000 kreeg om mijn eigen bedrijf te starten met internationale online leenservices. Neem contact op met de e-mail van het bedrijf voor uw leningverwerking als u geïnteresseerd bent:
    e-mail: atlasloan83@gmail.com
    WhatsApp: +1 (443) -345-9339

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Capital Lending and Mortgage Group biedt bedrijfsfinanciering, leningen die passen bij uw bedrijfsplan. Krijg snel en gemakkelijk toegang tot de financiering die u nu nodig hebt. Krijg de financiering die u nodig hebt om uw bedrijf snel te laten groeien. Meld u nu aan, snel en probleemloos verwerken, gratis assistentie bij papierwerk, veilige en beveiligde transactie. Flexibele terugbetaling. Snelle goedkeuring. Hoogtepunten: Flexibele contante e-mail bieden: capitallendinghelpdesk@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo, mijn naam is NORAH LIAM en u kunt ook contact met mij opnemen via mijn persoonlijke e-mail op norahliam501@gmail.com, ik ben hier om u aan te bevelen aan een legitieme geldschieter die me een lening van $ 200.000 heeft gegeven, zijn naam is de heer JOHN WILLIAMS van John Financial Investments , ik wil er bij u op aandringen dat u financiële hulp nodig heeft om vriendelijk contact met hem op te nemen via e-mail voor uw leningaanvraag: johnloanfirm2@gmail.com OF WHATSAPP-NUMMER OP +447418349840

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Testimony on how i received my loan at 2% ( Frank Loans Services ) E-mail: k.frankloans@gmail.com

    I would without reservation recommend working with Frank Loan Services, If you are in the market for a home mortgage. I have spoke to many brokers while shopping for my mortgage loan online, From the first contact, I could tell he's the type of person I could trust to help me make the best decision for me and my family, They offer both short and long terms loan off within 1-30 years loan duration, with or without collateral but no credit check and their services are fast, Reliable and trustworthy because they have been tested and trusted by me unlike other companies.

    Their services include Refinancing Loans, Truck Loans, Education Loans, Student loans, Personal Loans, Car Loans, Debt consolidation loans, Business Loans, secured and unsecured loan, Mortgage Loan, Home Loans, kindly contact them today for further inquiries via E-mail: k.frankloans@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen